woensdag 2 juni 2010

Queen Saves The House


Opdrachtgever:
Mike Engelmoer (voorzitter studentenvereniging Straffe Hendrik).

Opdracht:
Er moest in Breda een feest georganiseerd worden. Dat was het zogenaamde “Casefeest” van studentenvereniging Straffe Hendrik. Ik deed dit samen met de voorzitter van Straffe Hendrik en met drie vrouwelijke leden van de vereniging. Er moest een concept tot stand komen en er moest nog een datum geprikt worden. De locatie moest nog bedacht worden, maar ook het thema, de muziekstijl en de dj’s moesten nog uitgekozen worden. Onder het thema valt ook de aankleding van het feest.

Verloop van de opdracht:
Ik kwam redelijk op het laatste moment bij de organisatie terecht, omdat er nog één organisator te weinig was. Het leek mij erg leuk om te doen. Ik had al eerder een feest georganiseerd, maar dat was voordat ik aan de studie Vrijetijdsmanagement begonnen was. Ik zorgde dat ik bij de eerste vergadering een uur eerder aanwezig was, zodat ik mezelf op de hoogte kon stellen van wat er al besproken was. De vergaderingen waren allemaal erg gezellig en iedereen kwam aan het woord en kon zijn/haar mening goed laten horen. Het werk voorafgaand aan het feest is goed verlopen, maar het werk op de dag van het feest zelf was op prima verlopen. Er waren meer bezoekers dan verwacht en ik heb meerdere positieve reacties ontvangen.

De ontwikkelde competenties:
- Oordeelsvorming
- Omgevingsbewustzijn
- Marktgerichtheid
- Plannen en organiseren
- Verbeeldingskracht
- Inzet
- Probleemanalyse
- Netwerken
- Overtuigingskracht

Deze competenties zullen nu uitgewerkt worden met behulp van de START-methode.

Oordeelsvorming: (niveau 1)
Situatie.
Ik heb verschillende vergaderingen bijgewoond waarbij veel besproken werd. Deze vergaderingen waren allemaal thuis bij de voorzitter van Straffe Hendrik. Zeker op het begin van het project, toen alles nog bedacht moest worden werd deze competentie zichtbaar. Alle organisatoren waren aanwezig bij de vergaderingen op één iemand na. Deze persoon leerde ik pas kennen toen de datum van het feest zelf bijna bereikt was. Het doel van de vergaderingen was om elkaars ideeen te horen en daar op in te gaan op een positieve manier. Hierdoor kwamen we op betere ideeen die gezamenlijk tot één geheel zijn gekomen. Mijn ideeen waren allemaal erg creatief maar vaak qua budget niet redelijk.
Taak/taken.
Mijn taak was om goede vergaderingen bij te wonen en goed te luisteren naar het idee van elkander. Vervolgens gingen we gezamenlijk elk idee beoordelen op goede en op slechte punten. Dit met behulp van goede argumenten.
Activiteit/actie.
Tijdens de vergaderingen heb ik telkens aangeboden te notuleren en ik heb dit ook gedaan. Alle ideeen schreef ik op en vervolgens gingen we ze één voor één af om te kijken wat wel en wat niet goed was aan elk idee. Ik gaf op het begin nog wel eens feedback op een ander en ik kan mij achteraf voorstellen dat deze feedback als negatief opgevat werd. Vaak had ik door dat ik iets te enthousiast er tegenin ging en dan gaf ik aan dat ik te snel oordeelde. Ik ben hier ongeveer vijf uur in het totaal mee bezig geweest, aangezien er meerdere vergaderingen waren. Elke maandagvond een uur tot anderhalf uur. De situatie eindigde door elkaars mening van elk onderdeel te vragen en we gingen pas door op het moment dat iedereen ermee instemde.
Resultaat.
Ik gaf gelukkig veel vaker positieve feedback op een ander dan dat ik negatieve feedback gaf. Een aantal ideeen die tot stand zijn gekomen, zoals bijvoorbeeld de aankleding en de locatie, zijn bevestigd, mede door mijn oordeel. Het liep elke vergadering goed af en er heerste elke keer een gezellige werksfeer, ondanks de feedback die wij uitwisselden. Ik heb geleerd dat naar elkaar luisteren van belang is tijdens het bedenken van een feest. Het grootste deel van een geslaagd feest organiseren is het voorwerken en dus de vergaderingen. Ook heb ik geleerd dat ik niet alleen mijn eigen idee moet vasthouden, maar naar andere ideeen moet luisteren en pas moet oordelen nadat ik erover nagedacht heb. Ik kwam vaak met ideeen die financieel niet haalbaar waren, maar nadat ik er realistischer naar ging kijken en erachter kwam wat er wel en niet haalbaar was kon hier toch nog een prima plan naar voren komen.
Terugkoppeling.
Ik vind dat ik goed aanwezig was tijdens de vergaderingen. Ik was veel aan het woord en was elke vergadering creatief aan het denken. Op het begin oordeelde ik soms te snel over een idee van een ander, maar later ging ik er beter naar kijken en bleek dat zij ook prima ideeen hadden. Ik ben tevreden met het resultaat, want heb hierboven al genoemd dat ik er erg veel van geleerd heb. De volgende keer zal ik nog beter proberen te luisteren naar een ander en proberen mijn idee op te schrijven als een ander aan het woord is, zodat ik goed kan oordelen over iets zonder mijn eigen creatieve plan te vergeten.

Omgevingsbewustzijn: (niveau 1)
Situatie.
De situatie die ik hierbij betrek is eigenlijk een periode van minimaal een half jaar lang. Ik kort het in naar de vijf weken die vooraf gingen aan de werkelijke avond van het feest. Ik heb dit vooral zelf thuis gedaan zonder dat andere organisatoren daarbij aanwezig waren. Het doel was om inzicht te krijgen van wat voor evenementen er zich in Nederland afspelen en wanneer. Ook keek ik naar wat voor soort evenementen er overal georganiseerd werden. Nadat de datum geprikt was, werd na de tweede vergadering duidelijk dat het een “preparty” zou worden van Koninginnedag. Het feest speelde zich drie dagen voor Koninginnedag af. We waren bang dat er veel van dit soort feesten zouden zijn in de omgeving Breda.
Taak/taken.
Mijn taak was om uit te zoeken wat voor soort feesten er waren in Breda in de maand van April. Ook moest ik kijken naar wat voor muziekgenre in de smaak zou vallen. De doelgroep was erg breed en voornamelijk richtten we ons op studenten. Er werd van mij verwacht dat ik met feiten zou komen en dat ik kon aantonen dat ik gelijk had, als ik resultaten van mijn onderzoek liet zien.
Activiteit/actie.
Ik heb erg veel tijd besteed aan het doorspitten van verschillende internetsites, zoals bijvoorbeeld partyflock.nl, partypeeps.nl en ik heb verschillende uitgaanskranten gelezen die gericht waren op de omgeving Breda. Ik heb opgezocht op welke dagen en tijden feesten georganiseerd werden in de omgeving Breda en ik heb opgezocht welke muziekstijlen, dj’s, thema’s voorkwamen. Ik ben minimaal vijf uur bezig geweest met het opzoeken van informatie die betrekking had tot dit feest. Ik was klaar op het moment dat ik genoeg te weten was gekomen en trok de conclusie dat het muziekgenre “House” aansluit bij de doelgroep. Alle culturen bezoeken dit soort feesten en er heerst een prima sfeer. Er waren geen feesten met een Koninginnedagthema dus het werd een housefeest met een oranjesfeer, genaamd: Queen saves the House.
Resultaat.
Door mijn opgezochte informatie kregen we allemaal een veel beter beeld van wat er zich allemaal afspeelde in Breda en zo konden wij makkelijker een thema bedenken en een muziekgenre uitkiezen. Zoals bovengenoemd kozen we voor een Oranjefeest met House als muziekgenre. De overige organisatoren waren tevreden met mijn onderzoeksresultaten en zij konden zich er gemakkelijk in vinden dat het dit thema en deze muziekstijl moest worden. Ik heb hier eerlijk gezegd niet echt iets nieuws van geleerd, want ik spit al jaren velen evenementensites door. Ik koos er ook zelf voor om deze taak op mij te nemen, omdat ik daar al enige ervaring mee had.
Terugkoppeling.
Ik vind dat ik het goed gedaan heb. Ik heb al mijn onderzoeksresultaten kunnen aantonen met verschillende bronnen en zo kon ik laten zien dat het geen fictie was. Ik was erg tevreden met het resultaat van het onderzoek. Uiteindelijk bleek het feest ook een succes te zijn, want er waren meer bezoekers dan verwacht. De volgende keer zal ik het precies doen zoals ik het nu heb gedaan heb!

Marktgerichtheid: (niveau 1)
Situatie.
Tijdens de voorbereidingen van het feest heb ik onderzocht wat er allemaal in Breda georganiseerd wordt. Ik heb dit alleen gedaan, maar ook samen met de voorzitter van studentenvereniging Straffe Hendriks. Het doel was om een goed beeld te krijgen naar wat voor soort muziek vraag was in Breda en op welke dag dat dan zou moeten zijn. Ik was bang dat een Housefeest vaak zou worden gegeven in Breda en zo kwamen we op een punt dat we niet wisten of het wel of niet een succes zou worden met het muziekgenre House.
Taak/taken.
Mijn taak was om vooral op internet uit te zoeken wat voor feesten er gegeven werden in de omgeving Breda. Daarbij was vooral het muziekgenre erg belangrijk, maar ook de locaties en de dag.
Ik heb ook veel gesproken met bekenden van mij die al langer studeren aan de NHTV en ik heb een gesprek gevoerd met de eigenaar van de Walkabout. Later pas bleek dat wij het feest gingen geven in Café Walkabout. Er werd verwacht dat ik een goede conclusie zou trekken uit de gegevens die ik zou gaan verzamelen.
Activiteit/actie.
Ik ben begonnen met het uitpluizen van diverse internetsites en heb alle behulpzame informatie verzameld in één bestand. Ik heb hier meerdere uren over gedaan, maar dat komt ook omdat ik dit in meerdere stukken verdeeld had. Tussendoor ging ik naar school en heb ik bij tweedejaars en derdejaars geïnformeerd en aan hun gevraagd wat er allemaal voor feesten gegeven werden. Ik heb dagelijks op verschillende internetsites bijgehouden wat er voor nieuwe feesten op de agenda kwamen in de omgeving Breda.
Resultaat.
Door mijn actie werd duidelijk dat House goed zou aanslaan, omdat er weinig housefeesten werden gegeven. De dinsdag bleek de perfecte dag, omdat er op die dag helemaal geen andere feesten gegeven werden. Zeker geen housefeesten. Het liep goed af, mede omdat ik mijn overzichtje al bijtijds af had gemaakt. De betrokkenen vonden het een duidelijk overzichtje en konden ook makkelijk uit mijn verhaal halen dat de dinsdag een goede dag zou zijn voor een Housefeest in Breda, in café Walkabout. Ik heb geleerd dat voorwerken erg belangrijk is , zodat je kunt zien of je feest wel of niet goed in de markt zou liggen. Dit betreft niet alleen het muziekgenre, maar ook de locatie en wat misschien nog wel het meest belangrijk is, de dag van het feest.
Terugkoppeling.
Ik vind dat ik goede en belangrijke informatie heb verzameld. Ik ben tevreden met het resultaat en de anderen ook. Er waren meer mensen dan verwacht op het feest en ik denk dat het veel veiliger is om een feest te geven op het moment dat je enige zekerheid hebt. Als je weet wat er zich allemaal afspeelt in dezelfde markt, dan weet je ook welke kansen je moet aangrijpen.

Verbeeldingskracht: (niveau 1)
Situatie.
Tijdens brainstormsessies is verbeeldingskracht van belang. Deze competentie is ook zichtbaar geworden bij mij tijdens het brainstormen. Vooral toen er werd nagedacht over de locatie.
Alle organisatoren waren bij de brainstormsessies aanwezig op één iemand na. Het doel was om tot creatieve ideeen te komen en een goede locatie te bedenken voor het feest. Uiteindelijk waren er twee locaties over om tussen te kiezen, namelijk café Walkabout en Millertime. Millertime leek minder haalbaar dan café Walkabout, maar ik wist niet hoe café Walkabout eruit zag.
Taak/taken.
Mijn taak was om mee te beslissen over de locatie. Ik was nog nooit in de Walkabout geweest, maar ik moest mij proberen in te beelden hoe het eruit zou komen te zien. Ik moest alles voor mezelf fictief voor mij halen om een beeld te krijgen van café Walkabout.
Activiteit/actie.
Ik heb constant geprobeerd een beeld te creeren van café Walkabout. Ik ben heel visueel ingesteld dus dit was geen probleem. Ik heb eerst vragen gesteld aan de overige organisatoren, zoals: “Hoeveel bezoekers kunnen er naar binnen?” of “Waar staat de bar en waar staan de dj’s?” Met antwoorden op die vragen kon ik mij makkelijk inbeelden hoe de locatie eruit zag. Ik ben hier niet echt lang mee bezig geweest, aangezien ik alles altijd “voor me zie” als ik communiceer met iemand. Ik heb de situatie beëindigt door een fictieve locatie in mijn hoofd te houden.
Resultaat.
Aangezien ik grotendeels over de aankleding van het feest ging heb ik dat moeten bedenken zonder enig idee te hebben van hoe de locatie eruit zag. Door te spreken met de overige organisatoren kon ik mij wel een goed beeld voor de geest halen, maar zekerheid had ik niet. De betrokkenen hadden er vertrouwen in dat ik een deel van de aankleding op de juiste manier zou verzorgen, ondanks dat ik geen echt beeld had van de locatie. Zij vonden allemaal dat ik het goed verwoordde en in de buurt kwam van hoe het er echt uit zag daarbinnen. Ik heb geleerd dat je eigenlijk helemaal niet hoeft te weten hoe een locatie eruit ziet van binnen. Als je belangrijke gegevens hebt van de locatie en visueel bent ingesteld zoals ik, dan is het geen enkel probleem en is het misschien zelfs beter dat je niet weet hoe het eruit ziet. Iedereen behalve ik wist wat er precies aangekleed zou worden en op welke manier dat zou gebeuren, maar ik had eigenlijk geen idee en creeerde als enige een totaal ander beeld. Hierdoor had ik als enige de mogelijkheid dingen te veranderen wat betreft de aankleding, omdat ik een andere locatie voor mij had. Ik zou tegenvallers herkennen, omdat ik het “leuker” of “beter” in mijn hoofd had zitten.
Terugkoppeling.
Ik vind dat ik mij goed heb ingebeeld in de anderen en vooral in de locatie die ik niet kende. Ik kon meebeslissen over de aankleding van het feest zonder er geweest te zijn. Het resultaat was uiteindelijk goed en ik zat er qua beeld niet eens ver naast bleek op de avond van het feest. De volgende keer zal ik ook belangrijke vragen stellen als ik de locatie nog niet ken en zal ik opnieuw mijn fantasie erop los laten. Overigens vond ik dit ook erg leuk om te doen, ook omdat het nieuw was voor mij.

Probleemanalyse: (niveau 1)
Situatie.
Toen we café Walkabout aan het aankleden waren op de middag voorafgaand aan het feest, kreeg de opdrachtgever twee telefoontjes kort na elkaar dat twee dj’s ziek waren. Alle organisatoren waren op dat moment aanwezig, maar de opdrachtgever betrok alleen mij bij deze situatie. Het doel was om zo snel mogelijk twee nieuwe dj’s te regelen, maar dit kon nog wel eens een groot probleem worden, aangezien de twee zieke dj’s niet betaald hoefden te worden. Er was geen geld om twee dj’s in te huren, dus er moesten twee nieuwe en gratis dj’s geregeld worden.
Taak/taken.
Ik moest samen met de organisator snel rondbellen voor nieuwe dj’s en ik liet hierbij de minder essentiële taken naar anderen vloeien, zoals bijvoorbeeld de aankleding van café Walkabout. Ik informeerde meteen naar de reden waarom de dj’s niet konden komen en het bleek dat zij beiden ziek waren, zoals hierboven genoemd. De opdrachtgever verwachtte van mij dat ik mijn netwerk zou raadplegen en met een oplossing zou komen. Ik wist dat het erg slecht zou aflopen als er geen twee andere dj’s zouden komen, want op een Housefeest zijn dj’s één van de meest belangrijke factoren.
Activiteit/actie.
Toen ik mijn minder essentiele taken liet uitvoeren door een ander, ben ik mijn hele telefoonlijst af gaan bellen en heb aan ieder contact gevraagd of zij nog een contact wisten die ons uit de brand kon helpen. Ik heb in totaal ongeveer een uur gebeld naar verschillende mensen en uiteindelijk had ik twee dj’s gevonden die wel wilden komen draaien.
Resultaat.
Doordat ik ging bellen kreeg ik het voor elkaar om vervanging te regelen en dus liep het met een sisser af. De opdrachtgever was erg blij met het resultaat van mijn telefoontjes en de andere betrokkenen waren opgelucht. Ik heb geleerd dat back-ups erg handig kunnen zijn, maar het is moeilijk te realiseren op het gebied van dj’s. Ze willen niet “op de bank zitten” maar gewoon draaien. Ik trok de conclusie dat ik geleerd heb dat een netwerk erg handig is, want op die manier kun je makkelijker vervanging regelen en dus dit soort problemen oplossen.
Terugkoppeling.
Ik vind dat ik er goed aan gedaan heb om anderen mijn taken te laten overnemen, aangezien ik een aardig netwerk heb. Nadat ik dit netwerk geraadpleegd had, bleek ook dat het effectief was wat ik deed en dus was ik er tevreden over. De volgende keer zal ik het ook zo aanpakken, want je kan geen dj’s als back-up inhuren. Bij problemen kun je in mijn ogen het beste je netwerk raadplegen.

Netwerken: (niveau 1)
Situatie.
Tijdens het feest heb ik erg veel mensen leren kennen en met deze personen contactgegevens uitgewisseld. Een ouderejaars heeft mij gevraagd om voor een zwembadfeest sponsoren voor hem te zoeken. Ik heb verschillende mensen gesproken van het A-team. Dit zijn jongens die de helpen bij de introductie elk jaar. Zij bouwen alles op en breken alles weer af. Zij hadden mij al gevraagd toen ik op introductie was, maar nu had ik de oprichter van het A-team persoonlijk gesproken. Hij heeft mij zijn telefoonnummer gegeven en hij zei tegen mij dat hartstikke welkom zou zijn in het team. Ik heb op het einde van het feest met de bedrijfsleider van café Walkabout gesproken en hij heeft mij gevraagd om een keer een 90’s feest voor hem te organiseren. Uiteraard heb ik hier ook de gegevens van. Verder heb ik ook contactgegevens gekregen van een beveiligingsbedrijf. Ik wil in de toekomst meer feesten geven en als je dan geen netwerk hebt is het een stuk moeilijker om daarmee te beginnen dan als je wel een netwerk hebt opgebouwd.
Taak/taken.
Ik heb mezelf de taak gegeven om een netwerk te creeeren in Breda, aangezien ik vooral een netwerk heb in de stad Haarlem. Ik verwachtte van mezelf om na dit feest meer contactgegevens te hebben en zo een uitgebreider netwerk te hebben.
Activiteit/actie.
Ik ben met erg veel mensen gezellig een praatje gaan maken en ik heb geïnformeerd naar wat zij allemaal deden. Vervolgens heb ik over zaken gesproken die mij konden helpen in de toekomst, maar hun ook. Ik ben voor meerdere projecten gevraagd om mee te helpen en ben ook zeker van plan dit te gaan doen in de toekomst. Veel van deze projecten zijn waarschijnlijk vanaf de zomer, zoals bijvoorbeeld meehelpen in het A-team en het 90’s feest in café Walkabout. Ik ben hier doorgaans mee bezig geweest zolang het feest duurde, want ik ben makkelijk in omgang met mensen en spreek altijd erg veel met anderen. Ik heb de situaties beëindigd door contactgegevens uit te wisselen en afspraken te maken dat er contact gehouden zou worden.
Resultaat.
Door mijn gesprekken heb ik echt meer mensen leren kennen en niet alleen mensen voor de gezelligheid. Er zaten veel mensen tussen, waarmee ik in de toekomst kan samenwerken en dit zal ik ook zeker gaan doen. De betrokkenen reageerden positief, want zij vroegen allemaal uit zichzelf om mijn nummer en om mijn hulp. Ik wist al dat netwerken erg belangrijk was, want ik had al een redelijk netwerk. Ik wist alleen niet dat ik het zo snel uit kon breiden. Ik heb hier namelijk erg veel contacten aan over gehouden.
Terugkoppeling.
Ik vind dat ik het erg goed gedaan heb, want ik heb veel telefoonnummers en e-mail adressen gekregen. Ik vond het erg leuk dat ik gevraagd werd door anderen en dat ik niet hoefde te vragen of ik een keer met hun mee mocht helpen. Ik ben daarom ook erg tevreden en zelfs een beetje trots op mezelf wat deze situatie betreft. De volgende keer zal ik automatisch weer met iedereen aan de praat gaan om een nog uitgebreider netwerk te krijgen.

Plannen en organiseren: (niveau 2)
Situatie.
Bij al het werk dat vooraf ging aan het werkelijke feest is plannen en organiseren ter sprake gekomen. Alle overige organisatoren waren bij alle vergaderingen aanwezig, maar plannen deed ik ook alleen thuis. Het doel was om met behulp van deze planning alles op tijd geregeld en georganiseerd te hebben. Er was een kans dat we door middel van een slechte planning de deadlines niet zouden halen en zo het feest niet goed zouden kunnen organiseren.
Taak/taken.
Ik heb met de andere organisatoren afgesproken dat er elke maandagavond vergaderd zou worden. Dit, omdat er dan van te voren voor meerdere weken in ieder geval al een planning stond voor de vergaderingen. Ik heb onderzocht wanneer er uiterlijk met een bepaald onderwerp begonnen moest worden in de vergaderingen. Ik heb vanuit mezelf elke vergadering genotuleerd voor mezelf, maar uiteraard alles doorgestuurd naar de anderen. Ik heb van te voren bij elke overige taak nagedacht hoelang ik er maximaal voor nodig zou hebben en dit heb ik bijgehouden of dat daadwerkelijk ook zo was. (dj’s, aankleding etc).
Er werd van mij verwacht dat ik mijn eigen gemaakte planning zou nakomen om zo alle deadlines te halen.
Activiteit/actie.
Ik heb elke maandagavond vrijgehouden voor vergaderingen. Als ik in Haarlem zat (daar wonen mijn ouders) dan zorgde ik altijd dat ik maandagmiddag al thuis was. Ik heb elke keer de deadlines bekeken en vervolgens gekeken naar hoe ik het best alles kon in plannen met betrekking tot de deadline. Ik heb notulen gemaakt van elke vergadering en de (bijgewerkte) planning telkens hierin verwerkt. Ik ben in totaal niet erg lang bezig geweest met plannen. Doordat ik telkens de planning goed bij hield zat hier weinig tijd in.
Resultaat.
Door mijn actie konden we telkens kijken hoever we waren en hoeveel tijd we ergens nog voor nodig hadden. Ook konden we zien hoeveel tijd we maximaal nog hadden om iets af te ronden. Alles is op tijd geregeld dus er was sprake van een geslaagde organisatie. De betrokkenen waren net als ik tevreden. Zij hadden overigens ook geholpen met plannen, aangezien zij daar ook inspraak op hadden. Ik heb geleerd dat plannen erg belangrijk is en dat het een hoop stress kan besparen. Alles blijft mooi overzichtelijk en je weet precies wat er nog wanneer moet gebeuren.
Terugkoppeling.
Ik vind dat ik het redelijk goed heb gedaan. Alles is overigens op tijd afgerond. Ik was tevreden met het resultaat, maar de volgende keer moet ik mijn spullen beter bij elkaar houden want soms kon ik niet snel alles vinden. Dit kwam omdat op mijn computer alles door elkaar staat.

Inzet: (niveau 3)
Situatie.
Een goede inzet komt in mijn ogen gedurende het hele project voor en soms met de hele groep en soms alleen. Het doel is om een goede bijdrage te leveren, zodat het feest goed georganiseerd en uitgevoerd kan worden. Zonder een goede inzet van ieder lid van de organisatie kan er geen goed feest neer worden gezet.
Taak/taken.
Ik moest meedoen met vergaderingen van begin tot eind van het voorwerken en ik heb vrijwillig besloten om elke vergadering te notuleren. Ook heb ik uit eigen beweging verschillende taken verricht op het feest zelf, zoals dj’s zoeken toen we erachter kwamen dat er twee ziek waren. Ik ben ook tijdens het feest voor de deur gaan staan proppen, omdat ik meer mensen binnen wilde hebben. Ik heb erg veel informatie opgezocht rondom het project en andere feesten. Hierdoor kreeg ik meer motivatie en het gevolg is dat er binnenkort een tweede feest komt. Er werd verwacht dat ik een goede inzet toonde en dat ik dingen uit eigen initiatief zou ondernemen.
Activiteit/actie.
Bij de vergaderingen was ik erg aanwezig. De overigen van de groep hadden al een keer samen iets besproken dus ik begon met het stellen van vragen om mijzelf overal van op de hoogte te stellen. Vervolgens meteen begonnen met notuleren elke vergadering. Net voor het feest ben ik meteen begonnen met bellen, omdat we te horen hadden gekregen dat er twee dj’s niet konden komen. Vervolgens tijdens het feest voor de deur gaan proppen. Informatie ben ik gaan verzamelen op internet en ik heb vragen gesteld. Het is erg moeilijk om te zeggen hoelang ik met alles bezig ben geweest, omdat het over weken tijd gaat. Inzet komt in mijn ogen in elke competentie terug. Ik heb elke situatie beëindigd met een goede inzet.
Resultaat.
Door mijn acties werden bepaalde dingen sneller gedaan. Ik zorgde er bijvoorbeeld voor dat er sneller mensen binnenkwamen door te gaan proppen voor de deur. Doordat ik snel ging rondbellen voor dj’s kregen we snel het bericht dat er vervanging was. Alles is goed afgelopen door een goede inzet van iedereen. Ik heb geleerd dat een goede inzet erg belangrijk is. Als iemand zich heel goed inzet, dan zit er passie in.
Terugkoppeling.
Ik vind dat ik een goede inzet heb getoond, doordat ik meerdere dingen uit eigen beweging heb gedaan (notuleren, dj’s regelen, proppen). Ik was erg tevreden met alle resultaten, alleen de volgende keer wil ik er iets op vinden om mensen binnen te houden, want er was een moment dat er een erg grote groep mensen wegging. Ik ging wel weer proppen en de tent raakte vol, maar het lijkt mij mooi om ervoor te kunnen zorgen dat mensen blijven in plaats van weggaan.

Overtuigingskracht: (niveau 1)
Situatie.
De situatie deed zich voor op de avond van het feest. Ik besloot om voor de deur te gaan staan en te gaan proppen. Ik wilde zoveel mogelijk mensen naar binnen praten. Ik was de enige van de organisatie die dit deed. Het was ook helemaal niet nodig, maar het leek mij leuk om het zo vol mogelijk te krijgen. Het had eventueel kunnen gebeuren dat er weinig mensen naar binnen zouden komen.
Taak/taken.
Ik ging vanuit mijzelf proberen om mensen te overtuigen naar binnen te gaan en zij erbij dat het hier die avond het leukst zou zijn. Ik gebruikte veel argumenten. Bij mannen gebruikte ik andere dan bij vrouwen. Ik kreeg vaak tegenargumenten en wist daar goed op in te spelen. Er werd in eerste instantie niet veel van mij verwacht, omdat deze taak niet officieel gegeven was.
Activiteit/actie.
Ik heb met goede argumenten mensen overtuigd naar binnen te gaan. Eerst hield ik een neutraal praatje en vervolgens begon ik steeds meer over het feestje en over hoe gezellig het daar wel niet was. Op het moment dat zij tegenargumenten gaven dat zij iets anders gingen doen, probeerde ik daar op een tactische manier op in te spelen. Ik ben misschien twee uur totaal hiermee bezig geweest. Ik stond er namelijk niet aan een stuk door. Als het even wat minder ging dan stopte ik even een tijdje en daarna ging ik weer even verder. Ik stopte toen de tent helemaal vol was en dat was vrij vroeg op de avond al zo.
Resultaat.
Door mij actie gingen er meer mensen naar binnen en werd het dus drukker op ons feest. Betrokkenen vonden het leuk dat ik op eigen initiatief buiten ging staan om mensen naar binnen te praten. Ik heb geleerd dat als je weinig klanten hebt je kan gaan proppen, want je krijgt duidelijk wel mensen naar binnen.
Terugkoppeling.
Ik vind dat ik het wel aardig deed, maar ik wil in de toekomst proberen om een betere indruk te maken, want het is een aantal keer voorgekomen dat mensen lachend doorliepen. Ik was wel tevreden met het resultaat want er waren meer mensen dan verwacht. De volgende keer zal ik het weer doen, indien nodig want ik vond het leuk om te zien dat het lukte.

Studentenvereniging Straffe Hendrik:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten